היום התחלק לשני חלקים. בחלק הראשון המשלחת התחלקה ל- 4 (כמו שיהיה בפולין). כל שתי קבוצות חוו מספר תערוכות.
בחלק השני כל המשלחת האזינה לסיפורה של אירית רומנו, ניצולת שואה.
תערוכות
כל הקבוצות היו בשתי תערוכות:
1. "שישה מליון קטגורים" תערוכה שעוסקת בתפקידו של אדולף אייכמן בשואה, בלכידתו של אייכמן ובמשפט שלו בארץ. התלמידים צפו בסרט, היתה שיחה קצרה ולאחר מכן התלמידים עברו בין המוצגים הרבים שבתערוכה. ביניהם סיפורים של העדים מהמשפט, ונתונים לגבי הקהילות היהודיות הרבות שהיו באירופה ואינן.
דגש הושם על השפעת המשפט הזה על החברה הישראלית ועל השינוי שחל ביחס לניצולי השואה.
2. "שלוש שורות בהיסטוריה" תערוכה שעוסקת בתנועות הנוער, ערב מלחמת העולם השנייה ולאחריה. התלמידים צפו במצגת קצרה שהציגה נתונים על תנועות הנוער, תוך שימוש בשירים שמייצגים את תנועות הנוער כמו: "העפילו, העפילו", "אנו נהיה בין הבונים", "שירה הנוער", ועוד. לאחר מכן התלמידים יכלו לשמוע סיפורים על חלק מגיבורי אותן תנועות נוער.
אמירה בולטת: "הנוער הוא הסיכוי הנצחי של האנושות..." מרטין בובר.
כל הקבוצות חוו עוד תערוכות מבין האפשרויות הבאות:
1. תערוכת הדואר – מציגה מכתבים שונים שנשלחו במהלך תקופת השואה. על גבי המכתבים רואים את סימני הצנזורה. בתערוכה ניתן לראות שימוש בקודים אותם לא הבינו הגרמנים ולכן לא צנזרו.
2. תערוכת אמנות של האמן חיים מאור, דור שני לניצול שואה. בתערוכה האמן מתמודד עם הבעיות של ילדי דור שני – שאלות סביב המספר שחקוק על הזרוע, מילים אסורות ועוד. בנוסף הוא מעלה את השאלה האם זיכרון השואה ייכחד או יתחזק?
אמירה שעלתה לדיון בתערוכה: "סבי העיוור לימדני כי גזענות היא מחלתם של הרואים בעיניהם. כשאתה עיוור, הלב נפתח לכל אדם באשר הוא".
3. חדר התייחדות – דיון סביב הסמלים שמופיעים בחדר.