יום ראשון 21 יולי 2019   כניסה למערכת  
 חיפוש באתר

 

 הודעות

 

 שנה טובה!!!

 

 שכבת י"ב
 שכבת י"א
 שכבת י'

 

משימת חקר - סיפור שלא נלמד

שלב ראשון - אישי

הקדמה

משימת החקר כדרך להוראה חלופית, מבקשת לאפשר לכם להתנסות בכתיבה מתוך סקרנות וגילוי. העבודה שתכתבו תתבסס על הלמידה של הסיפורים שלמדנו בכתה, אבל הפעם בחירת הסיפור וחקירתו תיעשה על ידכםן.

כתיבת עבודה היא מסע שיש בו עליות וירידות, גילויים ותובנות, למידה על עצמנו ואת עצמנו. במסע זה אינכם לבדכם, שכן לאורך כל הדרך נלווה אתכם צעד צעד.

לפניכםן תקציר של הסיפורים המופיעים בחוברת "דע את עצמך" (ולא למדנו בכיתה).


תרמית / דבורה בארון (1951) -  הסיפור מתאר מעילה באמון של אם בבתה והשפעת מעשה התרמית של האם על בתה הצעירה.

עננים / דליה רביקוביץ (1976) - הסיפור מתמקד בשנה בחייה של נורית, נערה בכיתה ט', יתומה מאם, החיה עם אביה ואשתו החדשה בחיפה. שנה בה היא מתאהבת בנער בשם אילן, תלמיד בכיתה יב' בבית ספרה, ועושה מאמץ לקשור עמו קשר.

היום שבו התבגרתי / אשכול נבו (2001) – ביום בהיר אחד יובל נאלץ להתבגר בשל תאונה שקורית לאמו.

נעימה ששון כותבת שירים / עמליה כהנא – כרמון (1966) – זהו סיפור התבגרות, שמרכזו אהבה נכזבת של תלמידת תיכון דתיה בירושלים למורה הנערץ, יחזקאל הבדלה. נעימה מתמודדת עם אכזבה צורבת ומוצאת כוחות פנימיים להשתמש באכזבה כמנוף להעצמה רגשית ולתהליך יצירה אמנותית.

תפוחים מן המדבר / סביון ליברכט (1986) – הסיפור עוסק ביחסי אהבה אנושיים ומתחרש במשך יממה אחת. ויקטוריה אברבנאל, אישה שומרת מצוות משכונת "שערי חסד" בירושלים, נוסעת אל קיבוץ "נוה מדבר" שבנגב, כדי להחזיר לדרך הישר את בתה, רבקה, שעזבה את בית הוריה וחיה בקיבוץ עם בן זוגה, ללא נישואין.

אבא / עמוס עוז (2011) – הסיפור עוסק בדמותו של משה ישר, נער בן 16. משה התייתם מאמו ואביו חולה ואינו יכול לטפל בו, לכן הוא נשלח על ידי משרד הסעד [רווחה] להתחנך כ"ילד חוץ" בקיבוץ יקהת. משה, ממוצא מזרחי, נחשב חריג בקיבוץ, בו מרבית החברים הם אשכנזים. מחנכו של משה, דויד דגן, אחראי על משימת קליטתו של הנער השונה, ועל הפיכתו ל"אחד משלנו", כלומר דומה לשאר ילדי הקיבוץ.

חיזו בטטה / סמי ברדוגו (1999) – הסיפור עוסק בקשיי היומיון של משפחה חד הורית, ממוצא מזרחי בישראל והתנהלותה של המשפחה לאחר משבר שפוקד אותה.

 

בחר/י סיפור קצר אחד העוסק בזהות היחיד מתוך רשימת הסיפורים המופיעה כאן. תוכל/י גם לבחור סיפור אחר – לשם כך עליך לצלמו ולתת לנו לקרוא אותו על מנת לאשרו למשימה. ניתן לשלוח לנו במייל.

לאחר הבחירהכתוב/י פסקה ובה הסבר על הסיבה לבחירת הסיפור.

עליך להתייחס לשני נימוקים:

  • נימוק אישי/רגשי - איך הסיפור מתחבר אליך באופן אישי  
  • נימוק תוכני - מה בתוכן או ברקע של הסיפור מסקרן/מעצבן/מעניין/מרגיז וכד' אותך.
  • בנוסף, הסבר/י כיצד לדעתך קשור הסיפור לנושא השנתי – זהות היחיד/התבגרות.
 
משימת חקר - שלב שלישי - תצלום מבוים

מצגת לתצלומים מבוימים של אמנים מפורסמים

הנחיות לתצלום המבוים, דף מלווה ורפלקציה

דף הפקה

 

 

 

ד.נ. משגב מיקוד 20179 | דוא"ל: misgavhs@gmail.com | טלפון: 04-9801111 | פקס: 04-9800079